۱۰ روش ساده برای مراقبت از پوست و مو

3 Minutes to study

سلامت پوست و مو
پوست، مو، ناخن یکشنبه - 10 اکتبر 2021

ضرورت استفاده از مکمل مو و مکمل پوست

امروزه روش‌های ساده مراقبت از پوست و مو مثل خرید مکمل مو یا خرید مکمل پوست، که تقریباْ تبدیل به دغدغه شده است، طرفدارهای زیادی پیدا کرده. حفظ سلامت و زیبایی پوست و مو اهمیت زیادی دارد که فقط با چند راهکار ساده می‌توانید مو و پوستی سالم و شاداب داشته باشید. در این مطلب از سایت ابیان با ما همراه باشید تا با ۱۰ روش ساده برای مراقبت از پوست و مو بیشتر آشنا شوید.

مراقبت از پوست و مو

ظاهر و زیبایی هر فردی با اعتماد به نفس او ارتباط مستقیم دارد و زندگی شخصی و فعالیت‌های اجتماعی او را تحت تاثیر قرار می‌دهد. بنابراین امروزه مراقبت از پوست و مو روش‌های ساده آن طرفداران زیادی پیدا کرده است. 

خرید مکمل مو و خرید مکمل پوست یکی از مناسب‌ترین راه‌ها برای دریافت ویتامین‌ها و مواد معدنی است. زیرا مواد مغذی موجود در مکمل‌ها بافت‌ها و اندام‌های بدن را تغذیه کرده و عملکرد آن‌ها را تنظیم می‌کند.

تامین مواد مغذی از طریق رژیم غذایی یکی از بهترین راه‌های مراقبت از پوست و مو است اما به دلیل زندگی پر‌مشغله امروزه افراد، پیروی از یک رژیم متعادل و متنوع تقریباْ امکان‌پذیر نیست، به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم با خرید مکمل مو و مکمل پوست به راحتی از آن‌ها مراقبت کنید.

نقش ویتامین ب در سلامت پوست و مو

مزیت خرید مکمل پوست و مو

همیشه گزینه اول برای دریافت مواد مغذی، رژیم غذایی سالم و متنوع  است. اما با خرید مکمل پوست و خرید مکمل مو و استفاده از آن می‌توانید مطمئن شوید که دوز مناسبی را دریافت می‌کنید که همه نیازهایتان را تامین می‌کند. 

مکمل پوست و مو برای چه کسانی مفید است؟

جالب است بدانید ضرورت خرید مکمل پوست و خرید مکمل مو و استفاده از آن‌ها فقط محدود به افراد بیمار یا به اصطلاح بد غذا نمی‌شود. با توجه به سبک زندگی نا‌سالم، تغذیه اشتباه مثل مصرف بی‌رویه از فست‌فودها و عوامل محیطی مثل استرس و آلودگی هوا بیشتر افراد به این مکمل‌های پوست و مو نیاز دارند.

مکمل مو

ضرورت خرید مکمل پوست و خرید مکمل مو

یکی از مهم‌ترین ویژگی ویتامین‌ها و مواد معدنی حفظ سلامت پوست و مو حتی ناخن است. افرادی که با کمبود ویتامین و مینرال درگیرند،‌ موهای نازک و شکننده،‌ پوستی خشک و پر از چین و چروک و جوش دارند. به همین دلیل اگر تغذیه مناسبی ندارید،‌ برای مراقبت از پوست و مو بهتر است خرید مکمل مو یا خرید مکمل پوست را در اولویت کارهای خود قرار دهید.

از آنجایی که مکمل پوست و مو مستقیماْ با سلامت کلی بدن در ارتباط است، اصل بودن و تاریخ انقضا داشتن این محصول‌ها اهمیت زیادی دارد. اگر تاریخ انقضای مکمل گذشته باشد یا معتبر و اصل نباشد صدمات جبران‌ناپذیری به بدن وارد می‌کند. به همین دلیل خرید این مکمل‌ها از مراکز مطمئن مثل داروخانه‌ آنلاین و سایت ابیان به شما این اطمینان را می‌دهد که بهترین مکمل را تهیه کرده‌اید.

۱۰ روش ساده برای مراقبت از پوست و مو 

۱- فقط یک بار در روز صورتتان را بشویید

 از آنجایی که امروزه انتقال بیماری‌ها سرعت پیدا کرده و همه در معرض ابتلا هستیم، توجه بیش از حد به بهداشت و تمیزی به یک ارزش تبدیل شده است. اما جالب است بدانید زیاده‌روی در هر چیزی از جمله تمیزی، مشکلاتی هم به همراه خواهد داشت. 

هرچه بیشتر صورتتان را بشویید، به آن آسیب بیشتری زده‌اید. اگر آکنه، جوش یا بیماری خاصی ندارید سعی کنید بیشتر از یک بار در روز صورتتان را نشویید.

بهتر است قبل از اینکه بخوابید صورتتان را بشویید تا از هرگونه آلودگی و آرایش پاک شود. بعد از آن دیگر نیازی به تکرار این کار نیست. 

۲- مکمل حاوی آنتی‌اکسیدان مصرف کنید

با خرید مکمل مو یا مکمل پوستی که آنتی‌اکسیدان دارد از سلول‌های پوست و مو در برابر آسیب‌‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کنید.

رادیکال‌های آزاد مولکول‌هایی‌اند که سلول‌های سالم را از بین می‌برند و به سلامت پوست و مو آسیب می‌زنند. خرید مکمل مو یا خرید مکمل پوستی که حاوی آنتی‌اکسیدان است، راهی بسیار عالی برای مبارزه با رادیکال‌های آزاد است. 

۳- پروتئین بیشتری بخورید

پروتئین اصلی‌ترین جزء تشکیل‌دهنده پوست و مو است. به همین دلیل دریافت پروتئین از طریق رژیم غذایی مثل خوردن گوشت قرمز، ماهی، مرغ، تخم مرغ و شیر یا از طریق خرید مکمل پوست و خرید مکمل مو حاوی اسیدهای آمینه (ترکیبات تشکیل‌دهنده پروتئین) می‌توانید سلامت پوست و مو خود را تقویت کنید.  

در این رابطه بیشتر بخوانید: نقش کلاژن در تقویت پوست

۴- آهن دریافت کنید

کمبود آهن یکی از مشکلاتی است که خیلی از افراد را درگیر کرده است. یکی از عوارض کمبود آهن می‌تواند خارش پوست باشد. از عوار ض دیگر می‌توان ترک‌های گوشه لب را نام برد.  گوشت قرمز، اسفناج و غلات سبوس‌دار منابع خوبی از آهن به شمار می‌روند. با خرید مکمل مو یا خرید مکمل پوست و استفاده از آن‌ها هم می‌توانید کمبود آهن را جبران کنید.

۵- قهوه را محدود کنید

شاید کنار گذاشتن نوشیدنی محبوبی مثل قهوه کار سختی باشد اما از آنجایی که قهوه و همه نوشیدنی‌های کافئینی ادرارآور است، کم شدن آب بدن روی پوست و مو تاثیر منفی گذاشته و حتی می‌تواند علائم بیماری‌های دیگر را مثل پسوریازیس  وخیم‌تر کند.  

۶- روی شکم نخوابید

اگر به پشت بخوابید تماس صورتتان با بالش کمتر شده و ورم چشم و حلقه‌های اطراف آن هم کم‌کم از بین می‌رود. البته سیاهی دور چشم به عوامل دیگری مثل ژنتیک هم ارتباط زیادی دارد اما بهتر است هرچه زودتر نسبت به برطرف کردن آن‌ها اقدام کنید. زیرا با افزایش سن ماندگارتر می‌شوند. 

۷- آفتاب برای پوست و مو مضر است

اشعه‌های مضر آفتاب می توانند آسیب زیادی به پوست و مو وارد کنند. اگر برای مدت طولانی در معرض نور خورشید باشید بدون شک سلامت پوست خود را از دست خواهید داد. متخصصین پوست و مو استفاده از کرم‌های ضد‌آفتاب را به همه توصیه می‌کنند. 

۸- آجیل را در میان وعده های خود بگنجانید

ما همان چیزی هستیم که می‌خوریم.  برای داشتن مو و پوستی سالم باید به تغذیه خود اهمیت زیادی بدهیم. چون هر آنچه می‌خوریم مستقیماْ روی ظاهر ما تاثیر می‌گذارد. آجیل‌  گزینه مناسبی برای میان وعده‌ است. محتوی چربی‌های سالم و ویتامین‌های ضروری که دارند به حفظ زیبایی‌تان کمک زیادی می‌کند. با خرید مکمل مو یا خرید مکمل پوست مناسب هم می‌توانید این مواد مغذی ضروری را برای بدن تامین کنید.

۹- خواب، معجزه‌ای برای زیبایی

وقتی کمتر از ۵ ساعت می‌خوابید، صورت شما اولین جایی است که آسیب می‌بیند و خستگی را نشان می‌دهد.  پوست شما بزرگ‌ترین اندام شماست و وقتی نشانه‌ای از مشکلی پیدا می‌کند یعنی بدنتان هم دچار مشکل است. حین خواب بدن سلول‌هایش را ترمیم می‌کند که شامل سلول‌‌های پوستتان هم می‌شود.

خواب و سلامت مو

۱۰- مکمل‌های حاوی ویتامین‌های ب

ویتامین‌های گروه ب نقش مهمی در تکثیر سلولی دارند. با از بین رفتن سلول‌های پیر و تولید سلول‌های سالم و جوان، پوست و مو ظاهری شاداب پیدا می‌کنند. پیروی از یک رژیم غذایی متنوع و خرید مکمل‌های پوست و مو معتبر هم می‌تواند کمک‌کننده باشد. 

کلام آخر

امروزه مراقبت از پوست و مو دغدغه خیلی از افراد است اما جالب است بدانید فقط با چند روش ساده می‌توانید مو و پوستی سالم و شاداب داشته باشید. تغییرهای ساده در سبک زندگی، پیروی از یک رژیم غذایی متنوع و همچنین خرید مکمل پوست یا خرید مکمل مو مناسب نقش مهمی در حفظ سلامت پوست و مو دارد.

امتیاز شما در رابطه با این پست؟
1 رای

دیدگاه خود را ارسال نمایید

به سوالات شما در دیدگاه پاسخ داده خواهد شد