صرع و ازدواج

1 Minutes to study

صرع و ازدواج
مغز و اعصاب چهارشنبه - 15 سپتامبر 2021

ازدواج و شروع زندگی مشترک یکی از مهمترین وقایع زندگی است و به خودی خود در بهترین شرایط نیز می­تواند با استرس و چالش­هایی همراه باشد. بدیهی است برای افراد مبتلا به اختلال صرع علاوه بر نگرانی­های طبیعی دوران ازدواج، پذیرش بیماری آن­ها از سوی شریک زندگی آینده چالشی مضاعف خواهد بود.

چگونه با شریک زندگی آینده در مورد بیماری خود صحبت کنیم؟

اولین و مهمترین سوالی که به ذهن می­رسد این است که چه زمانی برای اطلاع به همسر آینده در مورد ابتلا به صرع و شرایط ویژه این بیماری مناسب است.

کارشناسان معتقدند زمانی که دو نفر تصمیم جدی برای ازدواج دارند و با خصوصیات شخصیتی، روحیات و تمایلات فردی یکدیگر آشنا می­شوند، زمان مناسب برای مطرح کردن موضوع است.

جهت آسان شدن شرایط و کم شدن استرس در شروع صحبت، می­توان این سوال را مطرح کرد که آیا طرف مقابل در مورد صرع اطلاعاتی دارد و یا افرادی را می­شناسد که به این بیماری مبتلا باشند.

در گام بعدی با در نظر گرفتن پاسخ­ها و واکنش­ها به این سوالات می­توان موضوع را درمیان گذاشت.

صرع و ازدواج

باید به این نکته توجه نمود که در صحبت­های قبل از ازدواج مطرح کردن موضوع نباید خیلی زود یا خیلی دیر انجام شود. برای مثال نه در روزهای اول آشنایی صحبت در این مورد صحیح است و نه دیر مطرح کردن آن زمانی که طرف مقابل تصمیم مثبت برای ازدواج را اعلام کرده است زمان مناسبی است. توصیه می­شود اطلاع رسانی از طریق صحبت کردن رودررو انجام شود و به صورت تلفنی و یا از طریق فضای مجازی نباشد.

در رابطه با صرع و احتمال اینکه باعث افسردگی شود، بیشتر بدانید

مواجهه با نگرانی­ها و آمادگی پذیرش جواب منفی

کسانی که هیچ اطلاعی از بیماری صرع ندارند، احتمالا با شنیدن موضوع در ابتدا دچار ترس و نگرانی بیش از حد خواهند شد و واکنش منفی نشان خواهند داد که واکنشی طبیعی است.

ولی با گذر زمان و کسب اطلاعات صحیح در مورد صرع و چگونگی مدیریت این اختلال عصبی  ممکن است به مرور تغییر نظر دهند. بهتر است این واقعیت را پذیرفت که طرف مقابل حق انتخاب دارد و امکان دارد پاسخ منفی بدهد.

در نظر داشته باشیم که نه تنها ابتلا به صرع بلکه بسیاری از خصوصیات فرهنگی، اخلاقی و ظاهری افراد نیز می­توانند پاسخ منفی در ازدواج به دنبال داشته باشند.

از سوی دیگر گاهی ترس از شنیدن پاسخ منفی باعث کاهش شجاعت و جسارت فرد مبتلا به صرع برای صحبت کردن در مورد بیماری خود می­شود.

همین امر موجب کاهش اعتماد به نفس او خواهد شد، در حالی که امکان دارد طرف مقابل این موضوع را بپذیرد و به ازدواج پاسخ مثبت بدهد.

امتیاز شما در رابطه با این پست؟
1 رای

دیدگاه خود را ارسال نمایید

به سوالات شما در دیدگاه پاسخ داده خواهد شد