بازکننده های قاعدگی چیست؟ برای جلو انداختن زمان پریود باید چه کارهایی انجام دهیم؟

1 Minute to study

پنج‌شنبه - 11 نوامبر 2021

وقتی چندین روز از تاریخ موردانتظار شما برای شروع قاعدگی می‌گذرد، ممکن است در مورد علت عقب افتادن پریود کمی نگران شوید و به راه‌هایی فکر کنید تا قاعدگی زودتر شروع شود. گاهی شاید برنامه‌ای برای سفر داشته باشید یا ماموریت و پروژه‌ مهمی پیش رو باشد که ترجیح می‌دهید زودتر از موعد آنها قاعدگی را پشت سر بگذارید.

به طور معمول اگر در فاصله ۲۱ تا ۳۵ روز بعد از قاعدگی قبلی، دوره جدید شروع نشود، این یعنی عادت ماهانه با تاخیر مواجه شده است. اما با توجه به اینکه طول چرخه قاعدگی افراد متفاوت است، تاخیر در قاعدگی هم برای افراد مختلف تعاریف متفاوتی دارد. مثلا اگر چرخه قاعدگی شما ۲۶ روزه باشد، با گذشت ۳۰ روز ممکن است نگران شوید اما برای فردی با سیکل ۳۰ روزه، این فاصله طبیعی است. همچنین همواره باید شرایط دیگر را هم در نظر داشت؛ عواملی مثل استرس و کاهش یا افزایش وزن می‌تواند در این زمینه تاثیرگذار باشد.

به هر حال اگر به دنبال روش‌های بازکننده قاعدگی هستید، یک نکته را باید در نظر داشته باشید: درصورتی که احتمال می‌دهید باردار هستید، به جای انتظار برای قاعدگی تست بارداری بدهید و به پزشک مراجعه کنید.

درمور بازکننده‌های پریود، بعضی از روش‌های رایج را قبلا به طور مفصل توضیح داده‌ایم و می‌توانید برای دریافت اطلاعات کامل‌تر به به صفحه زیر مراجعه کنید:

سریع ترین روش برای پریود شدن و بر طرف شدن اختلالات قاعدگی

به‌طور کلی روش‌های سریع پریود شدن را به سه دسته می‌توان تقسیم کرد: تغذیه، مراقبت جسمی و ذهنی و درمان

باز شدن قاعدگی با تغذیه

بهترین مواد غذایی برای پریود

اکثر خوراکی‌های که به‌عنوان بازکننده سریع قاعدگی معرفی می‌شوند، در میان منابع سنتی اعتبار دارند و از نطر پزشکی شواهد چندانی برای موثر بودن آنها برای تسریع شروع قاعدگی وجود ندارد. اما اغلب این خوراکی‌ها دارای ویتامین C یا بروملین هستند که بر سطح استروژن بدن تاثیر می‌گذارند و برخی تجربه موفقی از آنها داشته‌اند. میوه‌ها و سبزیجاتی مثل توت فرنگی، آناناس، جعفری، کلم بروکلی و… جزو این دسته خوراکی‌ها هستند.

دمنوش‌ها مثلا دمنوش زنجبیل، زعفران، زردچوبه یا جعفری هم جزو مواردی هستند که معمولا در این شرایط توصیه می‌شوند.

باز شدن قاعدگی با مراقبت جسمی و ذهنی

مراقبت‌های جسمی و ذهنی عمدتا با کنترل استرس به تنظیم چرخه قاعدگی کمک می‌کنند. مثلا حمام یا کمپرس آب گرم می‌تواند بر کنترل استرس و افزایش فشار خون برای تسهیل شروع خونریزی تاثیر داشته باشد. همچنین صرف نظر از علت عقب افتادن پریود ورزش روزانه و مدیریت استرس از طریق راه‌هایی مثل مدیتیشن یا کاهش دادن فشار کاری جزو روش‌های مراقبتی برای جلو انداختن زمان پریود هستند.

درمان تاخیر در قاعدگی

اگر موضوع عقب افتادن زمان پریود جدی‌تر باشد یا به دنبال راهکارهای بلندمدت‌تر باشید، باید به پزشک متخصص مراجعه کنید. معمولا تنظیم چرخه قاعدگی با قرص‌های ضدبارداری امکان‌پذیر است اما شرایطی هم وجود دارد که به تشخیص اختلال یا بیماری‌های دیگر منجر می‌شود. به همین دلیل فراموش نکنید تاخیر در قاعدگی می‌تواند نشانه‌ای از مسائل جدی‌تر باشد و نباید به‌سادگی از کنار آن گذشت.

امتیاز شما در رابطه با این پست؟
4 رای

دیدگاه خود را ارسال نمایید

به سوالات شما در دیدگاه پاسخ داده خواهد شد 8دیدگاه

elnaz

2 سال قبل

خیلی خوب بود مقالتون😍
من چندماه بود پریود نمیشدم از طب گیاهی حکمت کپسول تنظیم هورمون زنانشون رو خریدم خیلی زود پریودم منظم شد….!

    Saide

    2 سال قبل

    میشه اسم کپسول رو بگید ؟

M,a

2 سال قبل

من میخوام به یه مسافرت برم و میخوام که زودتر پریود بشم،بهترین راهکارش چیه؟

آیناز۲۳ساله

2 سال قبل

من رابطه بدون دخول داشتم تو روز تخمگزاری باید امروز پریود میشدم ونشدم ۱۰ روز هم هست دارچین و زعفران وزردچوبه ورازیانه مصرف میکنم میترسم حامله باشم چیکار کنم که همین امروز پریود بشم؟؟؟؟؟؟

F.s

2 سال قبل

سلام حدود ۴۰روز از پریودی قبلیم میگذره پریود نشدم الان۱۱روزه که تاخیر داره باید چیکار کنم تا پریودیم منظم بشه؟

Mojghan

2 سال قبل

من دوره تخمک گذاری رابطه داشتم قرص هم ضدبارداری هرروزاستفاده کردم تازمان پریودی الان ۴روزه ازپریودی میگذره ایاحاملم ؟

Shagha

2 سال قبل

سلام من اذر ماه دوبار پریود شدم دی ماه اصلا پریود نشدم و الان ک بهمن ماهه هنوز پریود نشدم خیلی نگرانم ایا باردارم من قرص جلوگیری شیردهی میخورم هرشب میخورم ولی بعضی اوقات ی ساعت دیر تر یا دوساعت دیر تر میخوردم ایا حاملم؟

ماری

2 سال قبل

سلام من برج ۷پریوم عقب افتاد دکتر آمپول پروژسترون داد زدم شدم تواین چندماه باچندروز تاخیر شدم اما این ماه ۱۴روز عقب افتاده لطفا راهنمایی کنید